20/10/14

PASTÍS DE MATÓ I CONFITURA DE CODONY



Avui dia 20 només podem començar felicitant-nos i felicitant a la Mercé del bloc: "Destapant Cassoles" per la seva iniciativa: del BLOC AL PLAT. Per a tots els que d'alguna manera ens sentim orfes de "La recepta del 15", avui neix una nova trobada mensual on line. Un nou repte per estimular els nostres fogons, divertir-nos i alhora conèixer nous blocs de cuina. Per aquesta primera trobada l'elecció no podia ser millor: "La cuina de casa". Pocs seran els que descobreixin el bloc de la Gemma, és per dir-ho com el degà dels blocs de cuina en català, i alguns ja fèiem les seves dolçes propostes molt abans de pensar que algun dia seriem nosaltres mateixos els que seguiriem les seves passes amb el nostre propi bloc ... així és que escollir una de les seves receptes ha estat molt,molt, difícil ..... però, al final m'he decidit  per la millor recepta que podia publicar avui aqui, que no va ser la primera que vaig fer a la cuina de casa_meva_ de la cuina de casa _de la Gemma_, peró si la primera de la que en guardo una foto, mínimament decent, per poder-la ensenyar .... i és de febrer del 2007 ..... !!! 

.....tot un treball d'arqueologia al meu PC que m'ha permès revisar arxius pràcticament oblidats i rescatar aquesta magnífica recepta ... i el millor de tot: n'hi ha més...!!!



Ingredients:
  • 6 làmines de pasta filo
  • 50g de mantega
  • Canyella en pols
  • 400g de confitura de codony
  • 400g de mató
  • 1 pot de llet condensada (397g)
  • 3 ous
  • 3 rovells d’ou
  • Ratlladura de llimona
  • Sucre en pols i ametlles filetejades per decorar
Preparació:



Untar amb mantega un motlle desemotllable d’uns 24cm. Adherir al fons i a les parets del motlle les làmines de pasta filo, untant cada capa amb mantega fosa i espolsant amb canyella. Deixeu que les capes de pasta filo “pengin” per fora el motlle. Triturar la confitura de codony i estendre-la per tota la base.

Triturar la resta d’ingredients i abocar-ho sobre el codony.

Coure-ho 1 hora a 180º i deixar refredar. Amb les mans, trencar els excedents de pasta filo, posar-los per sobre el pastís i espolsar amb sucre en pols. Afegir unes ametlles filetejades per decorar.

Bon profit

13 comentaris:

  1. OOOh! em sembla fantàstic!!! Un pastís de tardor... bé, avui per avui d'estiu... que ha d'estar boníssim, em va perfecte per a fer-lo un dia d'aquests, vaig al poble i a Tremp, prop d'Isona, fasn la fira del codony, i serà molt apropiat per a les postres d'aquell dia!!! bona setmana

    ResponElimina
  2. moltes gràcies per recolzar la iniciativa!, no podia ser d'altra manera Alfons!. Una foto i una recepta molt encertada. Una abraçada!
    (posa l'enllaç al meu blog perque ho pugui veure tothom siusplau!, gràcies)

    ResponElimina
  3. ja ja ja!!!! M'encanta el què has escrit!! Del 2007???? Que vells que som tots ja, je je je... (blogairement parlant, eh????jijiji)
    Recordo perfectament quan vaig fer aquest pastís, per una caçotada amb els amics. Va tenir molt èxit :)
    Moltes gràcies per participar, realment fa molta il·lusió. Una abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. tens raó ... a part d'allò més evident, la majoria de les receptes tenen el valor afegit del record emocional del dia que el gaudirem a la taula ... jo el vaig fer per a celebrar el retorn d'uns companys que venien de fer l'Aconcagua, el contorn de la pasta filo, van dir que, els hi recordava la carena de les muntanyes d'allà..... no cal dir que també va tenir molt d'èxit
      ah!! i és molt apropiat per a aquests dies que s'acosten .... una gran recepta

      Elimina
  4. Pues te una pinta increiblement deliciosa i per els ingredients ha de estar bonisim!!! Que vells que sommmm....jo vaig "neixer" dos anys mes tard.....
    Petons

    ResponElimina
  5. Esta tremendo este pastel Alfons y es que las recetas de la Gemna son siempre muy buenas¡¡
    Una abraçada

    ResponElimina
  6. Qué bo!!!! un del que jo volia fer!!! t'ha quedat preciós!!!

    ResponElimina
  7. Boníssim, aquesta a quedat a pendents, es que teníem tanta cosa bona per triar ??
    Una abraçada

    ResponElimina
  8. Però qué bo aquest pastís amb el cruixent de la pasta filo i la resta d'ingredients. Jo vull un troç.
    Petons.

    ResponElimina
  9. Un pastís expectacular, mai m'ha fallat una recepta de la Gemma.
    Muas

    ResponElimina
  10. Molt bona tria! Ingredients de tardor i el toc espectacular de la pasta filo! Ha quedat genial ! Una abraçada ! retallsdecuina.cat

    ResponElimina
  11. Te ha quedado perfecto y el sabor tiene que ser riquísimo.

    ResponElimina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails