7/11/11

GALETS FARCITS D'ESPINACS I BACALLÀ AMB BROU D'ALLS TORRATS



El passat no vaig ser-hi  a temps,... així és que aquest mes no em penso perdre la nova convocatoria  de "Memòries d'una Cuinera" ,  que aquest cop va de sopes ...
.. i aquesta d'avui, és una d'aquelles sopes que s'han de servir molt calenta, en plat fons, amb cullera ampla i en una taula ben guarnida ....i si a fora fa molt fred , millor que millor.... una magnífica proposta de "Gastronomia y Cia", que va aparèixer per la taula de casa, un dels dies festius del Nadal passat .... i he de dir-vos, que a mi que no m'apassiona el món de les sopes, aquestes properes festes  nadalenques,que ja s'apropen, tornarà a sortir...unes sopes, de festa..!!






Despatxeu: (10 comensals)

-30-40 galets grans,
-400 grams de bacallà dessalat,
-40 grams de pinyons,
-4 grans d'all,
-240 grams d'espinacs frescos,
-380 ml. de llet,
-20 grams de Maizena,
-1 ceba de Figueres,
-nou moscada,
-pebre negre,
-oli d'oliva verge extra i
-sal.
Per al brou
-1 litre de brou d'au o verdures,
-50 grams d'alls,
-2 c / p de pebre vermell de la Vera
-2 c / s d'oli d'oliva verge extra i
-sal .

Elaboració
 
1.-Poseu una olla al foc amb aigua i quan arrenqui el bull afegiu-hi sal al gust i incorporeu-hi els galets. Coure’ls al dente, i talleu la cocció refredant-los ràpidament amb aigua freda.


2.-Per fer el bacallà. Poseu una olla amb aigua al foc i quan arrenqui el bull introduïu-hi el bacallà. Deixeu-ho coure cinc minuts, apagueu el foc i deixeu-ho refredar sense retirar de l'aigua. És important tenir en compte la mida del bacallà per valorar si necessita més temps de cocció. Cal procurar que sigui sucós.


3.-Quan s'hagi refredat, retireu-hi pell i espines i esmicoleu-ho grollerament..


4.-En una paella al foc amb un rajolí d’oli d’oliva, coeu-hi a foc lent la ceba picada. Quan sigui transparent afegiu-hi la llet, la Maizena, la nou moscada, el pebre negre i la sal. Bateu-ho amb unes varetes manuals i coeu-ho a foc lent, sense deixar de remenar, fins a obtenir una beixamel cremosa. Reserveu-ho.


5.-Peleu els quatre grans d'all i talleu-los a làmines. Poseu una paella al foc amb una mica d'oli d'oliva i daureu-hi els alls i els pinyons. Afegiu-hi  el bacallà, i els espinacs. Deixeu que deixin anar una mica d’aigua i incorporar-hi la beixamel. Barregeu-ho bé i deixeu-ho uns minuts més, a foc lent. Reserveu-ho en calent.


6.-Per fer el brou. Poseu una olla amb l'oli al foc, afegeix els alls prèviament pelats i laminats i fregiu-los a foc mitjà, fins que estiguin ben torrats i cruixents. Afegiu-hi el pebre vermell i tot seguit el brou. Porteu-ho a l’ebullició i  apagueu el foc. Deixeu-ho reposar i coleu-ho.

7.-Escorreu i eixugueu els galets i farciu-los amb la mescla d’espinacs amb bacallà.

Muntatge
 
Serviu els galets farcits d'espinacs i bacallà banyats amb el brou d'alls torrats ben calent ...i gaudiu-ho de gust 

33 comentaris:

  1. Però que bo alfons!!! M'encanten els galets farcits, i amb aquest brou d'alls torrats.... ha de ser deliciós...
    Una abraçada

    ResponElimina
  2. Alfons no saps el que donaría per poder dinar avui aquest plat tant bo, el farcit és fantàstic i la sopeta d'all súper aromàtica!!!!!!!!!!
    Petonets

    ResponElimina
  3. Jo els galets millor no, perquè no m'agraden els espinacs. Però sopera (i tb cremera) ho sóc molt i aquest brou ha d'estar boníssim!
    Ademès, aquí al despatx fa una mica de fresqueta... m'aniria la mar de bé! jejjee
    Petons

    ResponElimina
  4. Yo tampoco soy mucho de sopas, pero no por ello me perdería esta que nos presentas hoy. Me parece deliciosa con esos galets rellenos y seguro que el sabor de los ajos le queda genial. Me has dado una estupenda idea para el día de Navidad que seguro la haré. Un beso.

    ResponElimina
  5. Ole!! Alfons!!! quina sopa més bona!!!! la voldría per avuí!!! agafo la idea m´ha agradat molt!!!petons

    ResponElimina
  6. quins galets mes bons,aixi farcits te de estar tot fantastic,petons

    ResponElimina
  7. No només arribes a temps, arribes el primer!!!!
    Si a tu que no ets de sopes t'ha agradat jo que sóc molt sopera m'ha d'encantar.
    Una feinada de recepta però és d'aquelles que s'ha de tastar.
    Moltíssimes gràcies per participar al memòries.

    ResponElimina
  8. La sopa de galets és de les meves preferides, però sempre l´ he menjat amb carn picada...prenc nota de la teva recepta, què bona!! petonets

    ResponElimina
  9. Ostres, Alfons, jo tb tinc aquesta recepta pendent de tastar, i l'any passat no em vaig animar...a veure si cau aquest q be

    ResponElimina
  10. A mi si que m'apassionen les sopes, i aquesta em sembla espectacular!!

    ResponElimina
  11. Doncs quí tens una súper sopera!! (el meu marit tremola quan s'acosta el fred perquè diu que s fos per mi només ens alimentariem amb sopes! jijijiji) una proposta de luxe. M'agrada que porti bacallà, es ben original! Petonets i moltíssimes gràcies per participar

    ResponElimina
  12. Ara comença el temps de sopes! Jo tampoc sóc gaire de sopes, però aquesta me la menjaria de gust :)
    Un any per Nadal vaig fer uns agalets molt semblants, però sense el brou. La teva versió encara m'agrada més!

    ResponElimina
  13. Te dire que no soy de sopas.....es mas las evito.....pero en casa gustan....y de seguro esta va a encantar!....hice tu flan de espinacas para picotear y nos encanto!....Gracias!.....Abrazotes, Marcela

    ResponElimina
  14. Una aportació fantàstica pel memòries!! Jo hi estic doantn voltes encara...

    ResponElimina
  15. Menos mal que va todo junto, porque no habría sabido elegir un ingrediente.
    Un beso

    ResponElimina
  16. La receta me parece super interesante, a la vez curiosa. La voy a preparar, en estos dias seguramente caerá.
    Bss

    ResponElimina
  17. Es temps de sopes i plats de cullera... a mi m'agraden les sopes, el que no m'agrade es trobar moltes coses flotant pel mig...jajaja

    Un farcit de festa...
    Una abraçada

    ResponElimina
  18. Alfons me gusta y me la llevo puede caer para esas fechas seguro
    molt bona

    ResponElimina
  19. Uau, participes al Memòries d'una cuinera, però en una categoria superior! jaja De veritat, em sembla un plat de 5 estrelles!! Però em sembla difícil convèncer la meva àvia perquè substitueixi la seva recepta de tota la vida... jaja

    Un petó! :D :D

    ResponElimina
  20. Justamente hoy he comprado un paquete de galets tengo ganas de hacer una buena receta y esta me parece sensacional.
    Saludos

    ResponElimina
  21. Felicidades, tengo una receta preparada con Gales rellenos de "pilota" pero esta idea es genial.

    ResponElimina
  22. Jo tampoc soc gaire de sopes, però aquesta amb els galets tan ben farcits, no em faria res un bon platet.
    Una abraçada

    ResponElimina
  23. Una sopa molt Nadalenca i a l'hora diferent.
    Fa una mica de mandra farcir aquesta pasta, peò tot es posar-se.
    Petons.

    ResponElimina
  24. Tens raó, aquesta sopa és de Nadal!!!! Jo sóc molt sopera, faci fred faci calor sempre soparia sopa!!!

    ResponElimina
  25. Jo tampoc sóc molt de sopes, però amb una presentació tan maca, aquest plat fa de Nadal!!!!

    ResponElimina
  26. Quina delícia de sopa, m'encanten els galets farcits, del que sigui, però en aquest cas de meravella. salutacions

    ResponElimina
  27. Acabo de encontrar tu blog y me he alucinado!! De verdad me parece muy innovador, esta navidad te copio más de una receta seguro. Enhorabuena, precioso!!

    ResponElimina
  28. em sembla una molt bona proposta per un àpat de festes, efectivament. un dubte: la sopa la serveixes amb els alls o els treus quan han donat gust?

    ResponElimina
  29. Han recomanat aquest matí el teu bloc a rac 1,FELICITATS.

    ResponElimina
  30. Benvingut al club dels blocs recomenats a RAC1...juasss !!!...t'ho curres que no veas...

    ResponElimina
  31. Manel, aquest cop els alls els vaig retirar ... però també quedaria molt bé trobar-los entre el brou

    ResponElimina
  32. Aquests galets ja marquen tendència per les properes festes de Nadal.... apuntada queda. Una abraçada.

    ResponElimina
  33. Alfons una sopa deliciosa nos encanto la probemos el dia de año nuevo.
    La acabo de publicar.
    Bona setmana
    una abraçada

    ResponElimina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails