10/1/11

MILFULLS DE POMA


Dels mil i un exquisits pastissos de poma que heu provat, segur que és impossible dir quin és el més bo i saborós ... si la tatin, si l'strudel, l'engrunat, o ... però si alguna cosa té de deliciós i espectacular aquest milfulls d'avui, és que és de poma ... només i tan sols de poma, de poma fina i delicadament perfumada .... e-spectacular!




Font: Dulcinea


Despatxeu ( per unes 6 persones)

- 8-10 pomes golden
- 2 / 3 tassa de sucre per empolsinar
- Suc de dues llimones
- canyella en pols
- 1 tassa de sucre per acaramel•lar el motlle


Preparació

1.- En una paella, feu un caramel amb la tassa de sucre . Un cop llest, aboqueu-ho per les vores i el fons del motlle, per tal d’acaramel•lar-ho per tots els cantons.

2.-Talleu amb una mandolina les pomes a làmines. Disposeu unes dues o tres capes en el fons del vostre motlle i pinzelleu-ho una mica de suc de llimona i empolsineu-ho amb una mica de sucre. Repetiu-ho cada dos tres capes de poma, fins a omplir tot el motlle. Deixeu-ho reposar una nit a la nevera (idealment amb un pes a sobre i amb una llata a sota, per tal de recuperar-ne el suc que pugui escapar-se). L’endemà recupereu el suc, i en un casó, reduir-ho a un almívar clar. Reserveu-ho.

3.-Escalfeu el forn a 170C. Enforneu-ho per una hora, més o menys, o fins que sigui fet.


Muntatge

Alhora de servir, empolsineu-ho amb la canyella i serviu-ho en porcions, que a taula podeu napar amb una mica de l’almívar ...i gaudiu-ho de gust

33 comentaris:

  1. Espectacular!!!!!
    Jo faig un molt semblant i també queda boníssim. Una recepta fantástica.
    Aixó és començar l'any amb bon peu ;-)
    Petonets

    ResponElimina
  2. M'encanten TOTS els pastissos de poma, sobretot si són com aquest, ben carregats de poma... per no dir que NOMÉS poma, je je je...
    Recepta apuntada, que la trobo sensacional!

    ResponElimina
  3. ESPECTACULAR, GENIAL, BRILLANT!!! Amb el teu permís m'enduc la recepta. Ja saps que sóc fan de les teves receptes dolces.
    Una abraçada

    ResponElimina
  4. La poma és una de les fruites mes versàtils, te mil i una recepta, en aquest cas te mil fulles!!!!
    Bonissim!!!

    Petons

    ResponElimina
  5. Que delicia!!.....hoy coincidimos en la simpleza de las recetas.....pero con un sabor espectacular.....a ver si consigo convencer a mi catador de comprar la mandolina.....las que hay aca no son muy seguras y por eso no estan en mi cocina....me ha encantado la simpleza de este postre!!......Abrazotes, Marcela

    ResponElimina
  6. La receta de Claudia la tengo en pendientes y justo debo ir al super, seguro me traigo unas manzanas, es que se ve riquísimo.
    Un beso.

    ResponElimina
  7. Ha de ser molt bona aquesta poma. Ja la tinc anotada. Bon any!!
    un petó

    ResponElimina
  8. quina idea més bona...ha d'estar bonissim i es molt fàcil! (que més es pot demanar)

    ResponElimina
  9. ¡¡Que ricaaa, me encanta!!.
    ¡ saluditos !.

    ResponElimina
  10. Gorgeous! Delicious and simple.
    Cheers.

    ResponElimina
  11. Aquest el provo segur. Quina bona pinta i a més faré contenta ma mare que li encanten tots els pastissos que porten poma....Espectacular i senzill....

    ResponElimina
  12. Hola en mi primera visita que te hago me encuentro esta delicia de pastel ...me encantan las manzanas y sobre todo en dulces ...Te felicito desde mi blog ,BICOS MARIMI

    ResponElimina
  13. Me encanta que sólo a base de manzana, salga esa tarta tan rica. Para mi es un postre ideal, ya que soy de pocos dulces. Así que lo considero un postre rico y sano y no me lo perdería por nada. Un beso

    ResponElimina
  14. Ah!, ME OLVIDÉ DE DECIRTE QUE ME ENCANTAN LAS FOTOS DE TU GALERIA.

    ResponElimina
  15. Caram, això si que és un pastís de poma, poma!
    M'encanten els pastissos de poma.

    ResponElimina
  16. Una de les coses que més m'agrada menjar a l'hivern són pomes al form... i aquest postre crec que formara part de llista dels meus predilectes amb poma.
    Una abraçada

    ResponElimina
  17. Alfons me encanta este mil fulls de poma pura y tienes razon con los pasteles de poma cuesta decir cual es el mejor yo creo que son todos buenos y cada uno es diferente pero no peor.
    Ala a la lista de pendientes
    Una abraçada
    miquel

    ResponElimina
  18. Oh!! Això si que és un autèntic pastís de Poma (amb majúscules). Aquest l'he de provar...els pastissos de pomes i de maduixes em fan perdre el sentit! Així que aquesta recepta me l'apunto. Una abraçada, Paula

    ResponElimina
  19. Alfons,
    Ha d'estar per a llepar-se el dits, solsament de poma, sense cap farina, molt bo.
    Una abraçada i Bon Any!!

    ResponElimina
  20. tienes razón y no puedo decir que haya probado una sola tarta de manzana que no me haya gustado ;)

    Salu2, Paula
    http://conlaszarpasenlamasa.cultura-libre.
    http://galletilandia.blogspot.com

    ResponElimina
  21. Jo tampoc sabria dir quin pastís de poma es el més bo, però el que has fet segur que està en el podi.
    Una abraçada

    ResponElimina
  22. Aquest si que es un pastís cent per cent poma, no l'havia vist mai, pero si m'el imagino bonissim.
    Petons.

    ResponElimina
  23. Hola Alfons.
    Impresionante este mil hojas.
    Me ha encantado
    Espero que me leas...
    En vista de que no ha llegado tu e-mail, queria decirte , que el motivo era una sorpresa para todos, no lo queria hacer publico, pero en vista de que no podemos hablar en privado, el tema es...
    Que si quieres colabprar con una foto en el apartado de Arte-Blog en mi blog.
    Ya diras..
    Besos.
    Margot

    ResponElimina
  24. A mí me ha conquistado esta receta de "poma". Y es que la manzana es buena en cualquier parte, tan sabrosa y delicada y con ese aroma tan peculiar.
    Con tu permiso, esta recetita va a mi lista de dulces con fruta.
    Por cierto, cuento con tu participación aprovechando restos, ehhhhhhhhh.

    ResponElimina
  25. Sencillo y rico, no se le puede pedir más a una receta! A mi la manzana cruda no me gusta mucho pero asada o en pasteles me encanta!

    BEsis!

    ResponElimina
  26. Por favor!!! Me he pasao como 4 minutos (sin exagerar) mirando la foto, esa foto, por favor, ahora no paro de verlo en mi mente...Si no te importa me llevo tu receta!!!

    Besossss

    ResponElimina
  27. Con esta milhoja de manzana a la porra la dieta post-navideña!!
    Vamos solo de manzana, es una maravilla de receta.
    Saludos

    ResponElimina
  28. Un milhojas de manzana espectacular, es perfecto!!!! un abrazo

    ResponElimina
  29. Un postre sencillo, con pocos ingredientes pero seguro que una delicia para el paladar.

    Besos

    ResponElimina
  30. Un postre realment temptador i tal i com ens el presentes, no crec que ningú s'hi pugui resistir! És exquisit!
    Ptonas!

    ResponElimina
  31. Quina passada Alfons, només de poma!! Aquest postre és la meva perdició, segur! Enhorabona!
    Una abraçada,
    Sandra

    ResponElimina
  32. Té una pinta espectacular, Alfons!
    I sembla mentida que no porti cap mena de massa. Poma, poma i poma! Més sa imposible i més deliciós inimaginable!

    Felicitats per la recepta!
    La Taula d'en Bernat

    ResponElimina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails