23/5/10

MADUIXES AMB LLIMONA I MENTA

incomprensible! .... encara no m'ho puc ni creure .... a mi, com a molts de vosaltres, m'encanten les maduixes, i arribada aquesta època de l’any a casa solen ser unes postres molt habituals... soles o amb sucre, amb nata, amb xocolata, amb iogurt, amb llet o amb panacotta ,.... amb suc de taronja, amb vinagre, amb vi dolç ... o en infinitat de pastissos, gelats, semi gelats, batuts, macedònies o amnides... en xarops, melmelades, coulis, escumes, gelatines o en i mil i una combinació, -quina més deliciosa -... pero encara segueixo sense poder creure, que tenint sempre a mà unes simples llimones, mai abans hagués pensat en la possibilitat d'ajuntar maduixes amb suc de llimona.... fins que ho vaig veure en una recepta d’en J. Oliver ... i és GENIAL!! ... si com jo, sou dels que encara no ho heu fet mai.... aneu a per llimones .. i veureu!!

.... i com que encara estic dins el termini, i el tema s'ho mereix, aquesta serà també una contribució al HEMC #44 d'aquest mes.








Despatxeu

-500 g.de maduixes
-Sucre.
-Menta fresca
-1 llimona

Preparació

1.- Netegeu, talleu i repartiu les maduixes en les copes. Incorporeu-hi un parell de fulles de menta tallades a petits bocins, una cullerada de sucre i un raig de suc de llimona. Deixeu-ho marinant una estona y serviu-ho ben fred amb una mica de la pell de llimona ratllada per sobre, unes fulles de menta per decorar ... i gaudiu-ho de gust

26 comentaris:

  1. Jo si q no em puc creure q no haguessis menjat mai les maduixes aixi....i estan bonissimes, eh!

    Una abraçada,

    ResponElimina
  2. Així són una merevella, peró et recomano que els ho posis una mica de pebre.
    Ja em dirás, el pebre amb les maduixas no es pot explicar, es....mmmmm
    Un petó

    ResponElimina
  3. I tant que estàn boníssimes amb llimona!!! i com diu la Glòria si hi poses una mica de pebre negre...ummmmmmmmm!!!!
    Petonets

    ResponElimina
  4. Te que està bonisim,al meu jardí tinc maduixes apunt de madura i sagú que les prepararé així.

    ResponElimina
  5. Ara mateix ho anem a fer, tenim maduixes i llimones, i ens has fet encuriosir... com mola fer experiments, i si a sobre el resultat es tan bo com dius, millor que millor. Petons amics.

    ResponElimina
  6. Pues tienes razón, a mí no se me había ocurrido, y porque no tengo fresas que si no me las preparaba para cenar, pero mañana, mañana fresas con limón.

    ResponElimina
  7. Doncs jo no n'he menjat mai de maduixes fetes així, les de demà dinar les faré d'aquesta manera!
    Normalment les faig només amb sucre i deixades una bona estona perquè facin força suc.

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  8. A casa sempre hi posem unes gotes de llimona a les maduixes: surt un "suquillu" brutal! També tinc companys que hi posen vinagre, però jo encara no m'hi he atrevit. El que és nou per mi és la menta, o sigui que a provar-ho de seguida!

    ResponElimina
  9. No les he fet mai amb llimona. De la manera que més m'agraden és amb vinagre. Hauré de tastar-les amb llimona, a veure què tal!

    ResponElimina
  10. No les havia provat amb llimona i menta, però sona una combinació molt atractiva. Ahir vaig fer la teva recepta de timbal de verdures i ou escalfat i. ... ¡Una meravella de sabors!

    ResponElimina
  11. Alfons, hola guapo,
    Després de les mil combinacions que apuntes em quedo amb les ganes de fer unes maduixes :0
    La meva mare sempre les prepara així perquè ens agrada a tots i després no tens mala conciència, encara que després amb el cafè sempre cau alguna galeta, bocí de xoco...Les petites tentacions, jeje!
    Petonets i feliç setmana,
    Marina

    ResponElimina
  12. Yo conocia esta mezcla que potencia el sabor de la fresa, y Cuando la dejas macerar, ummm, es un manjar de dioses ... me alegro de que lo hayas disfrutada tanto.

    ResponElimina
  13. Normalment les faig amb suc de taronja, o amb moscatell, però per a triturar-les els hi poso molts cops una mica de llimona.Amb la menta ja estan DEFINITIVES!A reveure!

    ResponElimina
  14. Que bones queden les maduixes macerades, jo ho faig amb unes gotes de vinagre però el meu iaio sempre es menjava les taronges amb sal i fa el mateix efecte pareixen les fruites mes dolçes.

    ResponElimina
  15. A mi també em tornen boja les maduixes... i mira que són senzilles de preparar, oi?

    ResponElimina
  16. M'ha encantat l'entrada. Des de petita a casa li posaven suc de llimona a les maduixes i maduixots per "fer-les plorar", però trobo que el toc de menta i la ratlladura de llimona li ha de donar un plus exquisid i refrescant... que hummmmmmmmmm!
    B7

    ResponElimina
  17. Les maduixes amb llimona no ne menjat mai, sempre les preparo amb taronja i unes gotes de moscatell, m’agafen ganes d e provar-les.
    Una abraçada

    ResponElimina
  18. jaja! doncs jo sí que les havia provat així, però com més m'agraden són potxades amb unes gotes de vinagre, molt de sucre i moltes hores de nevera fins que quedin ben tovetes...mmm...com me les feia la iaia!

    ResponElimina
  19. Tienes toda la razón, a menudo lo más simple puede ser impresionante! me encanta la fotografía que has colgado!

    ResponElimina
  20. Aquestes maduixes fàcils de fer i segur que excel.lents!!! mmmmmmmm
    Ptnts

    ResponElimina
  21. T'haurem de fer cas i provar-ho , així idò avui vespre ho tastarem segur en gaudirem.
    Una besada

    ResponElimina
  22. Amb suc de taronja, sí, però amb llimona encara no ho havia sentit mai. Demà faré la prova!
    Ah, conec una persona que troba delicioses les maduixes amb whisky i sempre m'insisteix perquè les prepari així. Però jo, si hi poso licor, que sigui vi dolç!
    Una abraçada

    ResponElimina
  23. No ho havia provat mai amb suc de llimona, però si amb vingre son bones, segur que amb llimona seran millors.

    petons

    Ara.

    ResponElimina
  24. Jo les havia tastat amb llimona collida del llimoner de cal sogre i són excel·lents... em fa falta tirar-hi menta, estic redescobrint aquesta herba, és molt més versàtil del que ja m'imaginava!

    ResponElimina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails