28/11/10

GOTET D’ESCUMA D’ESPÀRECS VERDS I CONFIT D’ÀNEC


Tot just acabat de creuar l'equador d'aquest imaginari trajecte del "foie a la grappa" què vàrem començar fa uns dies, avui us presento una nova proposta en gotet .... una delicada escuma d'espàrrecs verds que combina fantàsticament bé amb una d'aquelles gourmandises que ,sempre que apareix, almenys a casa meva, donen un toc festiu a la taula: el confit d'ànec ....
Una presentació que a més d'elegant, és molt resultona, ja que esmicolat i repartit en el fons dels gotets dóna molt de si, i ens permet amb tan sols amb quatre cuixes fer-ne més d'una dotzena de preparacions ... i de passada, picar-li l'ullet a la crisi ...!!

Aprofito aquesta entrada per participar en el HEMC # 49 que organitza la Núria, de "Petita Cuina", amb un tema molt escaient en aquestes dates: Nadal.



Font: Les indispensables de mastrad


Despatxeu Per uns 14 gotets
- 4 cuixes de confit d’ànec
- 1 manat d’espàrrecs verds
- 200 cc de nata líquida
- 1 full de gelatina
- 200cc de brou vegetal
- Oli d’oliva
- Sal
- Pebre negre

Preparació

1.- Separeu les puntes dels espàrrecs. Talleu la resta i, en una cassola juntament amb el brou de verdures, els feu coure. Afegiu-hi la nata líquida i tritureu-ho. Rectifiqueu-ho, si cal, de sal i pebre. Tamiseu-ho ben fi i incorporeu-hi, encara en calent, el full de gelatina prèviament hidratat. Introduir-ho al sifó, percutiu-hi un cartutx i reserveu-ho en posició horitzontal a la nevera fins al moment de servir.

2 .- En una paella, amb unes gotes d'oli, salteu-hi les puntes dels espàrrecs. Reserveu-les.

3 .- Retireu pell i ossos de les cuixes d'ànec i esmicoleu-ne la carn.

Muntatge

Poseu la carn esmicolada del confit en el fons dels gotets. En el moment de servir incorporeu-hi l’escuma d'espàrrecs, decoreu-ho amb les puntes....i gaudiu-ho de gust

40 comentaris:

  1. qué maravilla!!! como no tengo sifón me las tendré que arreglar de otra manera ;)

    Salu2, Paula
    http://conlaszarpasenlamasa.cultura-libre.net
    http://galletilandia.blogspot.com

    ResponElimina
  2. Tinc un repte pendent amb les escumes, l'altre dia vaig intentar de fer-ne una i...va quedar semblant a una escuma, potser per que no vaig posar el sifó en posició horitzontal? Però al ser calent, ho havia de tenir al bany maria...no sé, no sé!
    Felicitats per aquest aperitiu, realment fantàstic!

    ResponElimina
  3. M'agrada això de fer-li el salt a la crisi, o sigui que me l'apunto a fer-lo per a les festes que ja van venint, i amb aquesta presentació quedaré com una reina!

    ResponElimina
  4. Una autèntica delícia!! A casa nostra també és una festa quan apareix el confit d'ànec, que bo que és, eh? Em sembla que faré un gotet semblant per Sant Esteve...
    Salutacions,
    Sandra

    ResponElimina
  5. Qué rico el confit con la espuma de espárragos!!!. un vasito precioso, delicioso e imaginativo. Muy adecuado para un aperitivo festivo. Besos.

    ResponElimina
  6. No tinc sifó però la combinació m'agrada!

    ResponElimina
  7. Mi sifon tiembla cuando te ve, porque sabe que tendra que demostrarme que funciona.Otra super receta de gotet.
    Una abraçada
    miquel

    ResponElimina
  8. Una delicia de receta, no sé donde podré guardar todas las recetas con las que me tientas, y ya ni me imagino cuando me ponga a prepararlas....
    Un beso

    ResponElimina
  9. Un entrante la mar de colorido y con un saborazo increíble. Me tienta y mucho.

    Besos.

    ResponElimina
  10. La recepta m'agrada molt, això del sifó hauré de veure si la crisi em deixa fer-me amb u.

    ResponElimina
  11. Alucinante!!....tus vasos ya me persiguen....creo que esta navidad incorporare mas vasos deliciosos en nuestra cena.....no solo el pulpo y los higos son parte de mi delirio.....ahora estos vasos!!.....Abrazotes, Marcela

    ResponElimina
  12. Quin gotets més bons i originals! m'anirà perfecte per fer servir el sifò, que el tinc molt oblidat...

    Petons!

    ResponElimina
  13. Un altre gotet a la col·lecció! Alfons, que no donem a l'abast a provar totes les teves propostes, je je je...
    Aquesta em sembla, com sempre, deliciosa!

    ResponElimina
  14. Com sempre els teus gotets són una passada.
    Petonets

    ResponElimina
  15. Alfons, hola guapo,
    Un gotets de peli! Quin goig! Fan de festa ja! I han d'estar...Mmm!
    Gràcies per compartir-los!
    Petonets i feliç setmana,
    Marina

    ResponElimina
  16. cada vegada que veig els teus gotets, en penso d'altres que podria fer, aquest bloc és una magnífica font d'inspiració.

    ResponElimina
  17. Ja tenim un altre gotet, què com tots, impressionant.

    Jo estic esperant als reis aviam si venen aml el sifó.

    Muas!

    ResponElimina
  18. un gotet preciós i boníssim, com tots el que fas!!!
    Em van regalar el sifó pel meu aniversari, però no l'he pogut estrenar encara, i tinc unes ganes...
    Petonets

    ResponElimina
  19. Una matrimoni perfecte, els espàrrecs i el confit d' ànec. I com sempre amb una presentació exquisida.
    Petons.

    ResponElimina
  20. m'encanten les receptes presentades amb gotets, queden d'alló més bé

    petons

    ResponElimina
  21. Me parece una presentación de 10, además muy ricos.
    Besos

    ResponElimina
  22. que coquetos y que ricos esos gotets! El confit de pato me encanta y mezclado con los esparragos tiene que quedar de lujo! A ver si me compro un sifón de esos, que lo tengo en lista de espera.

    Besis!

    ResponElimina
  23. Sigue sin dejarme hacer seguidora de tu blog grrrr no entiendo que pasa, pero weno la próxima vez que venga a tu blog volveré a intentarlo!

    ResponElimina
  24. Eres mi máxima inspiración a la hora de hacer un entrante, se ve maravilloso.
    Nunca he usado un sifón.
    Un beso

    ResponElimina
  25. Uns gots deliciosos de confit d’ànec mol interessants per aquestes festes
    Una abraçada

    ResponElimina
  26. Genial, picar l'ullet a la crisi amb una delicatessen com la teva! visca, ens encanta! combinació suculenta, el confit com bé dius, sempre fa festa. Bravo noi, ets genial.

    ResponElimina
  27. que buena pinta y que bonito queda en los vasitos, me encanta la presentación asi.besitos.

    ResponElimina
  28. Quina proposta més excel·lent per aquestes festes!! Simplement, genial!
    Petons!

    ResponElimina
  29. Hola Alfons, me encanta esta receta, bueno me la apunto aunque la pondré a mi estilo en cucharilla y no tengo sifón así que ya veremos el invento pero los dos ingredientes me encantan.

    Besos

    ResponElimina
  30. MMMMMmmm que maravilla! como todo lo que haces!
    Ya quisieran muchos grandes chefs hacer esto!
    Besitosss

    ResponElimina
  31. Buen blog, te felicito y te agrego a mis enlaces.
    Saludos.

    ResponElimina
  32. hola, gracias por visitarme, no dudes que ire pasando veo que tienes un blog de primera, UN SALUDO
    ANGELES

    ResponElimina
  33. Hola Alfons!!
    M'encanta la teva proposta, i la manera en que has "estirat" el magret, una presentació molt elegant, de en segur que serà la delicia de tots els convidats i no deixarà badar ni als paladars més exigents.

    ResponElimina
  34. Per cert, per tots aquells que no tenim sifò... (a veure si cau per nadal:P ) Quin altre mètode podríem fer servir? M'encantaria fer la recepta per Nadal.
    Gràcies per endavant.

    ResponElimina
  35. Una presentación divina para el confit de pato, y con esa espuma de espárragos : ideal! Una idea a tener en cuenta para estas fechas navideñas.
    feliz puente!

    ResponElimina
  36. Por fin he conseguido hacerme seguidora jomio, al tercer intento!!

    Besis

    ResponElimina
  37. Veient les teves receptes amb sifó crec que ha arribat el moment de treure-li la pols al meu. Vaig tenir una mala experiència i el vaig abandonar. Aquestes festes et visitaré sovint.

    Una abraçada..... ;)

    ResponElimina
  38. Nos ha gustado esta pequeña delicia, que tendremos que hacer, adaptandola a nuestra dieta sin gluten.

    Saludos,

    Ana y Víctor.

    ResponElimina
  39. Fa poc que m'he comprat el sifó i el vaig utilitzar per fer aquesta recepta, sencillament genial!

    ResponElimina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails