2/5/09

GOTET DE BRANDADA DE BACALLÀ AMB ESCUMA DE PEBROTS VERMELLS


Aquesta primera recepta és obligada. Vaig enviar- la a la revista “Descobrir Cuina” i va resultar escollida com la recepta del mes, publicada a la revista, i el millor de tot... premiada amb un àpat al restaurant Syrah de Barcelona!..  un altre dia ja us ho explicaré... Fantàstic !
... sens dubte ha estat l’empenta definitiva per encetar aquest blog, que desitjo que us agradi i us pugui ser de bon profit... 







Despatxeu per a 4 persones

-200 g de bacallà dessalat
-200 ml d’oli d’oliva
-150 ml de nata líquida
-1 pebrot vermell
-1 gra d’all

Preparació

1.-Per a la brandada.- En un cassó amb l’oli calent – a uns 65 ºC- confiteu l’all, i si voleu una mica de bitxo. Fora del foc, afegiu-hi i poseu a confitar el bacallà, sense pell, uns minuts.
2.- Tritureu el bacallà amb el mateix oli de confitar i un rajolí de la nata liquida.

3.-Per a l’escuma.- Escaliveu el pebrot, peleu-lo i retireu-ne les llavors . Un cop net, tritureu-lo amb el turmix fins a obtenir un puré fi. Tamiseu-lo per recuperar-ne tan sols la part mes fina.

4.-Afegiu-hi la nata restant, rectifiqueu si cal de sal i ompliu-ne un sifó .Carregueu-lo amb un cartutx de gas i deixeu-lo reposar a la nevera en posició horitzontal 2h.

Muntatge

Ompliu el vaset fins a la meitat amb la brandada. Reserveu-ho a la nevera fins al moment de servir-ho, quan heu d’incorporar-hi l’escuma. Podeu acabar-ho amb unes làmines cruixents de pasta fil.lo.... i a gaudir-ho de gust.

5 comentaris:

  1. Hola Alfons!!
    Quina il·lusió conèixer-te! Com has vist en el meu blog vaig fer la teva recepta en quan la vaig veure publicada al descobrir Cuina. Ets un gran cuiner!
    T'aniré seguint i felicitats pel blog!
    NUNI de Cuinetes

    ResponElimina
  2. Hola NUNI!
    M'ha fet molta il.lusió veure aquesta recepta en el teu blog, T'han quedat fantàstics!
    jo també t'aniré seguint,el teu bloc es per dedicar-hi una bona estona ...,tot fa una pinta !!
    bonissssima !!
    Fins aviat!!

    ResponElimina
  3. m'encanten les receptes de gotets, peró com es pot fer una escuma si no tinc sifó?

    ResponElimina
  4. Hola Carme!! celebro que tu també siguis una entusiasta de la cuina en petit format ... desconec si hi ha cap alternativa al sifó per tal de fer escumes, diria que no :-(.... de totes formes aquí trobaràs moltes presentacions en gotets, tant dolços com salats, que no requereixen disposar del aparell en qüestió ... espero que les gaudeixis. ..
    Una abraçada

    ResponElimina
  5. Alfons,
    per aquestes festes vaig prepara aquest gotet i em va encantar! i als comensals ni t'ho explico!!

    Moltes gràcies, com sempre et dic, per compartir els teus gotets tan generosament!

    ResponElimina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails