30/5/13

MINI PASTISSETS DE CARBASSA I DE CREMA DE LIMONCELLO



Els que com jo, teniu alguna arrel a les terres de l'ebre, segur que entre els dolços més recordats de la vostra infantesa estan sens dubte, els pastissets ... farcits de cabell d'angel ... tot i que no es un farciment que a mi m'entusiasmes massa, va acabar, pastisset rera pastisset i amb algun que altre tortell_de cabell d'angel_ intercalat,  per agradar-me del tot... 
Avui, una recepta d'aquells pastissets, un record per aquestes entranyables llepolies, farcides però, pel que en altres terres és també un altre clàssic en el món dels pastissets: la confitura de carabassa ... i per alternar-ho amb un petit toc d'innovació i, de pas, acabar d'esgotar l'ampolla d'aquell magnific limoncello casolà, ... farcits també, amb una crema d'aquest licor ... 
Ah!!... i tot en un format mini, per poder repetir una i altra vegada de limoncello i de carbassa, de carbassa i de limoncello, i sense tenir cap remordiment ...






Despatxeu: (han sortit uns 60 minipastissets)

Per a la massa
-500 gr. farina de blat
-50 gr. de farina d'ametlla
-250 cl oli de gira-sol
-75 cl de Marie Brizart (o d’anís)
-50 cl vi de Porto dolç
-La pell de 1/2 llimona ratllada

Per a la confitura de carbassa
-300 gr. carbassa cuita 
-150 gr. sucre
-1/2 c / c canyella
-La pell de 1/2 llimona ratllada

Per a la crema de limoncello:
-200 gr de llet
-50 cc de limoncello
-80 gr de sucre
-20 gr de maicena de Santa Rita
-1 ou


Preparació:

1.-Ratlleu la pell d'una llimona i repartiu-la, la meitat per la confitura de carbassa i l'altra meitat per la massa.

2.- Per a la confitura de carbassa: Preescalfeu el forn a 180 º. Poseu el tall de carbassa en una safata d’anar al forn, i coeu-ho durant 20 o 30 minuts, fins que estigui tova. Un cop atemperada, retireu-hi  la polpa amb ajuda d'una cullera. Peseu els 300 gr. de polpa cuita i reserveu-la. 

3.-En una cassola a foc mitjà/baix, incorporeu-hi la polpa de carbassa, la ratlladura de 1/2 llimona, la canyella i el sucre. Coeu-ho durant uns 30 minuts, remenant de tant en tant per tal de que no s'enganxi al fons. Al cap de la mitja hora, retireu-ho del foc i deixeu-ho refredar.

4.- Per a la crema de limoncello. En un bol, blanquegeu el sucre amb els ous i incorporeu-hi la maizena. Barregeu-ho bé fins que quedi una crema llisa i homogènia. Poseu un cassó al bany maria amb la llet i el limoncello. Just abans que comenci a bullir, incorporeu-hi la barreja del bol i remeneu-ho fins que comenci a espessir i quedi consistent. Reserveu-ho.

5.-Per a la massa dels pastissets. En un bol poseu-hi l'anís, el porto, l'oli i la ratlladura de 1/2 llimona. Barregeu-ho bé i incorporeu-hi la farina de blat tamisada i la d’ametlla. Barregeu-ho de nou per tal d’integrar bé tots els ingredients. Feu-ne una bola i deixeu-la reposar uns 30 minuts a la nevera, tapada amb paper film.

6.- Entre dos fulls de paper d'enfornar, estireu la massa fins un gruix d’uns 3 mm. més o menys. Talleu-hi discos d’uns 6,5 cm de diàmetre. A la meitat, col·loqueu-hi una/dues culleradetes de confitura de carbassa al centre, i una/dues de crema de limoncello a la resta. Doblegueu-los sobre si mateixos i tanqueu les vores ajudant-vos amb el mànec d'una cullereta.

7.- Col·loqueu els mini pastissets en una safata sobre paper de forn i enforneu-los a uns 180º durant 15 minuts, o fins que estiguin daurats. Acabats de sortir del forn i amb cura de no cremar-vos, arrebosseu-los amb sucre. Reserveu-ho.

23 comentaris:

  1. Quina delícia de pastissets! T'han quedat preciosos! ;)

    Petons!

    ResponElimina
  2. Ohhhhh que bonssssssssss............això es començar per un de carbassa; ara un de limoncello, després un altre carbassa , desprès Un altre :.................i no parar .
    Petons

    ResponElimina
  3. Alfons, te han quedado de lujo y qué sabores, me encantan los dos, el problema es que no sabría parar. Un abrazo, Clara.

    ResponElimina
  4. me encantan estos pastissets y estoy tuyos con el toque de la crema de limoncello mdebe de ser brutal¡¡
    divinos te han salido
    Una abraçada

    ResponElimina
  5. Els pastissets de cabell d'àngel m'encanten!!! (recordo els de l'Ampolla i els de Rasquera!!! delícies!!!) Aquests de limoncello...els haurem d'intentar fer!!! Ptns

    ResponElimina
  6. esos pastisets.. me recuedan a los de pastisets de moniato de Alcoy
    como me gustan, pero estos deben ser una locura, uno detras de otro,
    uno detras de otro...

    ResponElimina
  7. Wauuu!!!, que divinos!!... Los he comido en Menorca rellenos de Cabello de Angel y de calabaza(allí tienen otra forma), pero de crema de limoncello me parece una idea genial. Seguro que ese gusto a limón les va de miedo, como miedo me daría a mí tropezarme con esa bandeja. Bon profit!!!. Bss

    ResponElimina
  8. Ostres Alfons que bons amb aquest farcit!! m´han agradat molt!!! Petonets

    ResponElimina
  9. Te tengo un poco abandonado...pero es que no me llegan las horas del día para entrar en todos los blogs que quiero.
    Hoy he podido finalmente y me quedo encantada... con tu entrada, tiene una presentación espectacular!
    Me encanta Alfons. Un abrazo

    ResponElimina
  10. La Mireia, la meva sòcia i amiga, sempre em parla dels pastissets de brossat, del seu record d'infantesa,segur que aquest li agradarien moltíssim, els de crema de limoncelo són tot un descobriment

    ResponElimina
  11. Els pastissets són molt usuals en les grans celebracions de casa meva :) La meva iaia sempre en fa de cabell d'àngel ^^ Jo en sóc addicta! Adoro les comunions pq sempre en porta moltíssims i puc arrassar. Hahahaha
    Hauré d'animar-me a fer-ne jo i provar-los amb aquests farcits que proposes! Crec que m'agradarà més el de carbassa, el gustet dolç que té m'encanta ^^

    Petons :)

    ResponElimina
  12. M'encanten els pastissets. El meu sogre era de Vinaroç i sempre que anaven per vacances, portaven una caixa de la pastisseria, que la fèiem desaparèixer ràpidament. Ara van els meus cunyats i un fill seu viu allà i sempre els porta per Nadal. Ja els espero.
    Mai els he provat de carabassa, sempre els hem menjat de cabell d'àngel. No m'imagino el sabor d'aquests teus tan sofisticats, però entre el dolç de la carabassa, l'àcid de la llimona i l'alcohol....Mare meva!!!

    ResponElimina
  13. Siiii, jo també els recordó, de cabell d'angel per aixó. Amb aquesta carbassa et quedarían super melosos.

    Muas i bon cap de setmana

    ResponElimina
  14. La Marta té raò, els de Rasquera estàn per llepar-se els dits, son molt més bons que els que venen per Barcelona i a millor preu, la de capses que haurem menjat a casa.
    M'agraden aquests farcits que has fet, sobre tot els de limoncello deuen ser genials i la mida mini es perfecta per tastar-los tots.
    Petons.

    ResponElimina
  15. Allà on hi hagi limoncello... ;)
    Tots dos farcits m'encantenm, així que jo seria de les que n'agafaria un de cada, i sense remordiments ;)

    ResponElimina
  16. Que boooooons!! Són dels meus postres preferits! El toc de limoncello és exquisit!! Petonets!

    ResponElimina
  17. M' agraden els dos farcits, i si són tant petits no hi ha problema!

    ResponElimina
  18. M'encanten els pastissets i un cop vaig fer els típics farcits de cabell d'ànggel però aquesta crema de limoncello ha d'estar boníssima!!

    ResponElimina
  19. Hola Alfons, para mí están todos riquísimos y para no hacerle el feo a ninguno, me pido uno de cada. Te han quedado de lujo!!!!!!!
    Besos.

    ResponElimina
  20. Lo pastisset!!!! :D
    Precisament l'altre dia a Tortosa ens van fer un taller de rebosteria i ens els van ensenyar a fer!!! :)
    A mi m'agrada molt el de cabell d'àngel. Trobo una bona pensada fer-los amb diferents farcits i petitons! així se'n poden menjar un de cada! T'han quedat perfectes, com sempre! ;) Petons!

    ResponElimina
  21. Ooooohhhh!!!! que bons.. tinc parents a Horta de Sant Joan, Bot i Tortosa i he tingut el plaer de poder tastar aquest tipus de pastissets... amb aquest farcit superas els clàssics de cabell d´angel... com dius prenc un de carbassa, un de limoncello. Segur que els faré. Petons,

    ResponElimina
  22. Has preparat un pastissets perfectes amb la crema y la confitura quedará un moset inolvidable.
    Un abraç

    ResponElimina
  23. Hola Alfons,

    Fa masses dies que no passava pel teu blog... i jo també tinc a la memòria records de la cuina ebrenca, per arrels familiars...
    Amb limoncello ha d'estar molt bó, i amb carbassa encara tinc pendent fer-ho... I com dius sense remordiments apa-li!

    Enhorabona pel premi, molt merescut!!

    Vaig a donar més voltes pel bloc, que m'havia quedat amb els pastissets... :-D

    Anna

    ResponElimina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails