27/3/10

MAGDALENES DE TRUITA DE PATATES AMB SALSA DE BRAVES



A partir d’una recepta del llibre "Aperitius i tapes", de Mariona Cuadrada, amb alguna petita variació,.... i amb un toc de la salsa que normalment acompanya a unes patates braves, ha sortit aquesta proposta d’avui..... unes fantàstiques magdalenes amb les que us dic adeu per uns dies, ...un curt periode d'una internsa i exclusiva dedicació a les vacances de Setmana Santa, amb la il.lusió de continuar trobant, a la tornada, noves, temptadores, atrevides i transgressores propostes en els vostres blocs....Fins aviat!!!





Despatxeu per a unes 20 unitats
-1 ceba
-2 patates
-5 ous
-1 cullerada de farina
-1 sobre de llevat químic
-sal, oli.
Per a la salsa
-1 ceba petita
-1 all
-1 bitxo petit
-pebre vermell
-safrà
-1 got de tomàquet triturat
-sucre
-1 cullerada de farina
-colorant alimentari vermell

Elaboració

1-Per la salsa de braves. En un a paella amb una mica d’oli, sofregiu a foc lent, la ceba i l’all tallat en juliana, al cap d’una estona afegiu-hi, tallat ben petit, tant de bitxo com desitgeu. Quan sigui fet, fora del foc, poseu-hi uns brins de safrà i una punta de pebre vermell, feu que agafin temperatura, sense que es cremin, afegiu-hi el tomàquet i retorneu-ho al foc, juntament amb un pessic de sucre. Deixeu que es redueixi, mentre desfeu la farina amb una mica d’aigua calenta. Retireu-la paella del foc, tritureu i coleu. Torneu al foc i aboqueu la farina a la paella i deixeu que es cogui una mica i espesseixi la salsa, i si voleu ,podeu afegir-hi una mica de colorant vermell per donar més color a la salsa. Reserveu-ho.

2.-Peleu la ceba i les patates, i fregiu-les en una paella de igual forma com faríeu per fer una truita de patates convencional . Un cop cuit, escorreu-ho bé i barregeu-ho amb els ous batuts .Rectifiqueu-ho de sal. Separeu-ne una tercera part i tritureu-la juntament amb la farina i el llevat, i incorporeu-ho de nou a la resta remenant-ho bé.

3-Ompliu els motlles de magdalenes amb la pasta i enforneu-ho a 200º C, uns 15 minuts.

4.- Un cop fredes decoreu-les amb un toc de salsa de braves, serviu-les fredes o tèbies ... i gaudiu-ho de gust.

25/3/10

LLUÇ EN ESCABETX AMB PEBROTS ESCALIVATS




Aquesta d'avui, és una proposta de la Mar Gavilán, i és una de les 30 receptes que van ser seleccionades com a finalistes en el concurs de receptes convocat per "Pescaderias Coruñesas" i del que ja us vaig parlar en un passat post. Un delicat amaniment de sabors que penetra suaument a l'interior del lluç incorporant-hi tota una subtilesa de sabors, amb un acompanyament d’excepció: unes fulles tendres d’espinacs fregides, una delicadesa a l’abast de tothom. Per a mi, encara que no hagi coincidit amb la voluntat del jurat, és, i amb molt més motiu després de provar-la, la millor de les receptes seleccionades.







Despatxeu (4 comensals)


Per l'escabetx


-4 talls de lluç gruixuts
-160 c.c. d'oli d'oliva,
-120 c.c. de vi blanc,
-40 c.c. de vinagre de Xerès,
-200 c.c .d'aigua (o una mica més, fins a cobrir el peix),
-½ bulb de fonoll petit o ¼ si és gran,
-½ ceba,
-4 grans d'all,
-2 pebrotets de Caiena,
-pebre negre en gra,
-½ cullereta de pebre vermell i una mica de sal.


Per acompanyar


-2 pebrots vermells escalivats,
-un polsim de sucre,
-1 gra d'all,
-unes fulles d'espinacs tendres,
-uns grans de blat de moro dolç,
-oli d'oliva verge extra

-sal.


Elaboració


1-L'escabetx de lluç cal preparar-lo com a mínim, el dia abans per tal de que el peix prengui bé el sabor. Si no el voleu gens picant només caldrà prescindir de la Caiena.
2-Poseu en una cassola l'oli d'oliva, el vi blanc, el vinagre, el fonoll, la ceba, els grans d'all, el pebre negre en gra, la caiena, una mica de sal i porteu-ho a l’ebullició. Quan comenci a bullir reduïu el foc i deixeu-ho coure uns cinc minuts, després, incorporeu-hi les rodanxes de lluç i deixeu-ho coure uns deu minuts més o fins que sigui al gust .
Fora del foc incorporeu-hi el pebre vermell i barregeu-ho bé amb la salsa de l’escabetx, deixeu-ho refredar en el mateix recipient i després filmeu-ho bé o passeu-ho a un recipient que pugueu tancar hermèticament i on el lluç quedi submergit en l'escabetx. Reserveu-ho a la nevera fins l’endemà.
3-Escaliveu els pebrots vermells com de costum, peleu-los i retireu les llavors. Tritureu-los amb una mica del seu suc, un gra d'all, una mica de sucre, sal al gust i un raig d'oli, fins a obtenir una crema fina. Reserveu

4-Fregiu unes fulles d'espinacs fresques lleugerament salades, quan siguin cruixents retireu-les i reserveu-les sobre paper de cuina absorbent.
Si el voleu servir calent, escalfeu el lluç en el mateix escabetx abans de servir.
Muntatge
Feu una base de salsa de pebrots, poseu-hi al centre el lluç en escabetx, i acompanyeu-ho d’uns grans de blat de moro dolç i les fulles d'espinacs cruixents, finalment rega amb una cullerada de salsa de l'escabetx i si ho desitges, afegeix també uns espàrrecs ... i gaudiu-ho de gust.

22/3/10

GOTET DE MONGETES DEL GANXET AMB BOTIFARRA DE CEBA I AIRE DE JULIVERT



-->
Si voleu saber el fàcil que és coure, amb el toc d'autèntics professionals, aquell saquet de mongetes del ganxet que teniu reservat al rebost o el que teniu previst comprar a la botiga de la cantonada, podeu fer una ullada al post de la Sara Maria de Delícies del Rebost ,on explica tal i com ho van fer en una de les classes d’en Pep Nogué a l’Espai Consum de Bonpreu......i amb les mongetes ja cuites, la resta del gotet es bufar i fer ampolles.





Despatxeu ( per uns 10 gotets)
-½ kg de mongetes del ganxet cuites
-1-2 botifarres de ceba
-4-5 talls de pernil salat
-oli d’oliva
-1 gra d’all
-sal i julivert
-lecitina de soja
Preparació
1-Tritureu les mongetes amb un polsim de sal, una mica de l'aigua de la cocció i un rajolí d’oli, fins obtenir una crema ben fina i suau

2- Feu la botifarra a talls i passeu-los per la paella, banda i banda, uns instants.

3- Poseu els talls de pernil al forn a temperatura mitja, uns 150 º durant uns 40-45 min, fins que veieu que quedin ben ressecs. Deixeu-los refredar entre dos papers de cuina per tal que deixin anar l’excés de greix. Reduïu-los a pols amb l’ajut d’un corró.

4-Picar i daurar el gra d’all amb unes gotetes d’oli. Després aboqueu-ho en un vas i tritureu-ho juntament amb 250cc. d’aigua i un grapat de fulles de julivert. Coleu-ho. Afegiu-hi 2 gr. de lecitina de soja i torneu-ho a batre procurant incorpora-hi força aire. Deixeu-ho reposar uns instants
Muntatge
Ompliu el fons dels gotets amb el puré de mongetes del ganxet, afegiu-hi el tall de botifarra, un raig d’oli, un polsim del pernil, l’aire de julivert ... i gaudiu-ho de gust.

20/3/10

GOTET DE CREMA CATALANA, SALSA DE CARAMEL I CRUMBLE



Que la primavera ja és a la cantonada, es nota per tot arreu. Fins i tot ho noten les gallines , que per aquestes dates, després d'un dur hivern, i engrescades pel inici de la bonança i per les més hores amb claror de dia, els hi dóna per pondre més ous de l'habitual. Tot un inesperat excedent de producció, que el bon saber popular, ha sabut optimitzar en forma d'una meravellosa crema a base d’ous, que per la coincidència de dates amb les del santoral, la litúrgia i la tradició van anomenar "de Sant Josep", i d’altres anomenen simplement, "Catalana".
Encara que la versió d'avui és tot un luxe de reinterpretació d’aquestes postres tradicionals, crec que la seva autora, la Mey Hofman, em sabrà perdonar si mai arriba a veure que la crema que aquí he apuntat no és la seva, sinó que és tal i com l’hem feta sempre a casa (la tradició obliga) però, per la resta, m'he mantingut més o menys fidel a les seves indicacions.




Despatxeu ( per uns 20 gotets)

Per al crumble
-25 g de sucre
-25 g de farina d’ametlla
-25 g de farina
-25 g de mantega
Per a la salsa de caramel
-150 ml de nata líquida
-100 g de sucre
Per a la crema catalana
-750 cc de llet
-3 rovells d’ou
-la pell d’una llimona
-1 branca de canyella
-120 g de sucre
-1 sobre de crema catalana Royal

Elaboració

1-Per a la crema catalana – Bateu en un bol el sobre de crema catalana , els rovells d’ou i una tercera part de la llet. Poseu-ho en una cassola a foc molt baix, juntament amb el sucre, la pell de llimona, la branca de canyella i la resta de llet, remeneu-ho sense parar i evitant que arribi a bullir, fins que s’espesseixi . Retireu-ho del foc i traieu la pell de llimona i la branca de canyella. Aboqueu-ho en el fons dels gotets i deixeu-ho refredar.

2- Per a la salsa de caramel. Poseu en una paella el sucre fins que comenci a caramelitzar, retireu-ho del foc i amb molt de compte, afegiu-hi sense deixar de remenar, la nata líquida bullint. Aboqueu la salsa de caramel en els gotets fent una segona capa per sobre la de la crema catalana i reserveu-ho en fred.

3-Pel crumble. Barregeu tots els ingredients amb les mans sense arribar a amassar-ho, la idea es fer petits grumolls de massa que repartireu per sobre d’una safata d’anar al forn. Coeu-los durant uns 10 minuts a uns 180 º. Reserveu


Muntatge

Una estona abans de servir, traieu-ho de la nevera poseu-hi un quants grumolls de crumble, decoreu-ho amb fruites del bosc ... i gaudiu-ho de gust.

15/3/10

CREMA DE CALÇOTS AMB SALSA I BACALLÀ CONFITAT


-->Per avui, una crema amb un sabor molt d'aqui, de casa nostra, i molt per ara, per abans que la temporada de calçots s’acabi. Una alternativa per fer els calçots, molt més polida i delicada que la tradicional calçotada, i igualment saborosa. I si algú vol provar-ho, crec que podria ser també, una bona idea per a recuperar els calçots sobrers d’una calçotada, si es que algun cop en sobren !. Amb les quantitat que s’indiquen, de salsa si que en sobrarà,... i molta, ideal doncs per guardar-la a la nevera, ....ja veureu com la feu servir, per acompanyar carn, peix, verdures o fins i tot sobre una llesca de pa torrat....



Font: Revista Cuina, nº 102.



Despatxeu ( per uns 10 gotets) 

-1 manat de calçots (25 u.) 
-1 patata. 
-200 cc de nata líquida. 
-oli. 
-sal fumada. 
-1 boci de bacallà (petit) per cap. 
-2-3 grans d’all. 
- ½ l. de brou vegetal 
Per la salsa 
-1/2 kg de tomàquets madurs. 
-3 nyores. 
-150 gr. d’ametlles torrades i pelades. 
-5 grans d’all. 
- ¼ l d’oli 
-sal i vinagre. 


Preparació 


1- Per la salsa de xató. Escaldeu les nyores, obriu-les i traieu-ne la carn. Escaliveu els tomàquets i 4 dels grans d’all. Peleu-ho i tritureu-ho tot juntament amb la carn de les nyores , el gra d’all cru, un rajolí de vinagre i un pessic de sal, primerament amb l’oli d’oliva i després amb les ametlles torrades. Rectifiqueu-ho de sal i si voleu afegiu-hi un rajolí més d’oli, com si d’una maionesa es tractes, fins aconseguir la textura desitjada. Reserveu-ho

2- En un cassó al foc amb oli, els alls, i si voleu una mica de bitxo, feu que agafi temperatura però sense que arribi a cremar. Fora del foc, afegiu-hi els trossos de bacallà de tal forma que quedin coberts totalment amb l’oli, i deixeu-ho confitar uns 10 minuts. Escorreu-los, retireu la pell del bacallà i reserveu-ho.

3- Per la crema de calçots. En un cassó al foc, sofregiu la patata i els calçots picats molt fins amb un bon raig d’oli d’oliva, afegiu-hi el brou i deixeu-ho fins que sigui cuit. . Afegiu-hi la nata líquida, tritureu-ho, rectifiqueu de sal, i si voleu, coleu-ho per tal que quedi una crema més fina encara.

Muntatge

Ompliu el fons dels gotets amb la crema de calçots, afegiu-hi el bocí de bacallà confitat, amaniu-ho amb una bona cullerada de salsa ... i gaudiu-ho de gust.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails